חברת יחסי ציבור

חברת יחסי ציבור

עולם יחסי הציבור המשתנה

כמו תחומים רבים האינטרנט ובעיקר הרשתות החברתיות משפיעות השפעה משמעותית על עולם התקשורת בכלל ועולם יחסי הציבור בפרט.

אם בעבר משרדי  יחסי ציבור היו עוסקים  במשלוח נקודתי של הודעות לעיתונות לעיתונאים והצעות לאיטמים על מנת שהעיתונאים יכסו את הלקוח ויכתבו עליו בכלי התקשורת השונים רדיו, טלויזיה עיתונות מודפסת לסוגיה , הרי שכיום עולם התקשורת השתנה ללא הכר. ובנוי מסט של כלים המסייעים לחשוף את הלקוחות לקהלים שונים תוך מיקוד מסרים נכונים לקהלים מדוייקים. ומשרד יחסי ציבור חייב לדעת לעשות שימוש מושכל בכלים אלו.

ההסטוריה הרחוקה של עולם חברות יחסי הציבור :

בעולם היח"צ (יחסי ציבור) הקודם (עד לא מזמן )  הקשר היה חד כיווני ל:דבר "אל הציבור"  – אנשי יחסי הציבור (וכמובן משרדי יחסי ציבור)  היו כותבים הודעה  מפיצים אותה לכתבים רלוונטיים  והיא היתה מתפרסמת בכלי התקשורת ההמוניים השונים   ואז הציבור היה מקבל ונחשף  למידע ובמידה והיה צורך הוא היה יכול     להגיב בצורה מאוד מינורית במסגרת "מכתבים לנערכת" או בתוכניות הרדיו של שיחות עם מאזינים וכיו"ב.

עולם התקשורת הזה היה חד כיווני- מכלי התקשורת לציבור.

העולם השתנה:

כיום מהפכת התקשורת שינתה את כללי המשחק. מדיבור "אל הציבור" עברנו לדיבור "עם הציבור". צרכני המדיה הרבה יותר משמעותיים, יכולים להגיב בתגובות, בטוקבקים ואפילו בסטטוסים ברשתות החברתיות . ההשלכות של הנושא הוא שינוי בצורה שבה התקשורת מתנהלת .

חברת יחסי ציבור (אם תהיה זה חברת יחסי ציבור או איש יחסי ציבור )  שלא יפנים שכללי המשחק השתנו ישאר מאחור ולא יוכל לתת מענה ראוי ונכון ללקוחותיו . חברת יחסי ציבור כיום חייב להיות בקיא הן בטכנולוגיות, הן באפשרויות שעולם הניו מדיה מזמן והן בתכנים שניתן להעביר.

למשרדי היחצ כיום לא מספיקה רק כתיבת תיבת מסרים, יש צורך היום  להכיר את אמנות  סיפור הסיפור הסיפור, לדעת לעטוף כל מידה ולספר את הסיפור של המותג או הלקוח .

 

הדרישות הטכנולוגיות לתת שירות מקצועי בעולם יחסי הציבור החדש

כתיבה בלבד איננה עוד מספקת, תמונה שווה 1000 מילים, ווידאו טוב שווה מיליון מילים – וחברת יח"צ הרוצה לשרת את לקוחותיו נאמנה חייבת לשלוט בכלים אלו ולתת מענה לצרכים הללו. כבר לא מדובר בצילום ראנדומאלי של טלפון סלולארי,  כיום מאנשי היח"צ נדרש לצלם תמונה שיודעת לספר את הסיפור, הצילום צריך להיות איכותי ומשדר מסרים, צילם בוידאו צריך להיות יציב (בלי ריקודים) איכות הסאונד טובה (ואולי טובה מאוד), הרקע לא מטושטש והדרישות הן שהתמונה תהייה לפחות חצי מקצועית כזו שנעים להתבונן בה או שהסרטון יהיה קצר, מדוייק וממוקד.

מהירות התגובה

נקודה נוספת שחשובה בעידן הניו מדיה היא הזמינות. אם בעבר העיתון היה נסגר אח"צ ולכן חברת יחסי הציבור יכלה לסגור את המשרדים בשעות אחר הצהריים   הרי שעולם התקשורת כיום הוא דינאמי, פעיל ועובד 24/7. משבר תקשורתי שמתחיל אח"צ עשוי לגרום לנזק אדיר לארגון שאם ימתין עד למחרת בבוקר הרי שהנזק עשוי לגדול עשרות מונים . סטטוס זועם עשוי לגרור אלפי (ואולי עשרות אלפי שיתופים ), אלפי תגובות ואולי גם החרמות ואם משרד יחסי הציבור יישן ולא יהיה מודע לארוע המתגלגל הנזק לחברה (וללקוח) עשוי להיות משמעותי ולפגוע בחברה ובקהלי היעד שלה .

העולם משתנה היכולות נדרשות :

עולם העבודה משתנה כולו ומי שלא יתרגל לכללי המחק החדשים יהיה לא רלוונטי ויהיה חסר זכות קיום עסקית בעולם המחר, מהצד השני ואלו הבשורות הטובות, עדיין יש צורך בניהול מסודר של תכנים וביכולת לספר סיפור ואת זה יכולים לעשות רק אנשי יח"צ מיומנים השולטים במילה הכתובה והיכולים להעביר את המסרים המדוייקים לקהלי היעד הרלונטיים בשלל דרכים .

גלילה לראש העמוד