אתר האינטרנט שלך ויחסי ציבור

אם היית בעל חנות פירות וירקות – האם היית משאיר את חלון הראווה של חנותך קבוע ובלתי משתנה? האם היית משאיר פירות וירקות שאינם פירות העונה או פרי ישן? אם היית בעל חנות בגדים האם היית מעלה על דעתך להשאיר את קולקציית הקיץ תלויה גם בחורף ולהיפך? 
אם על שתי שאלות האלה ענית (כמו רובנו) בשלילה, אז מדוע אתר האינטרנט שלך (כמו של רובינו) לא משתנה?

כשני מיליון עיתונאים ובלוגרים חוקרים נכנסו לשוק ו"לא כולם" פועלים על פי כללי אתיקה ובהתאם להנחיות מועצת העיתונות. חלקם אף אינם מקפידים על בדיקה של עובדות. לכולם יש מצלמות, מכשירי הקלטה וכולם יכולים להעלות את כל מה שהם רוצים לרשתות החברתיות – כיכר העיר – באופן מיידי, היישר לחבל התלייה, בלי משפט, בלי בחינת עובדות ובלי מקום לערעור.

מי שמיהר והספיד את יועצי התקשורת התגלה כמי שהקדים את זמנו. יועצי תדמית ותקשורת נמצאים היום בקו האש והם חייבם להיות במעקב 24/7 ולשמור על המותג -"שמירה אישית לוחצת".

מי שיצא לסופשבוע רגוע לאחר שבדק את עמוד הפייסבוק שלו ביום חמישי אחר הצהריים, עשוי למצוא עצמו בבוקר יום ראשון מלקט את שברי המותג לאחר שחבטו בו במהלך 48 שעות חבטות עזות העשויות לסכן את המותג ולפעמים את מפעל החיים כולו. מי שיצא לחופשה קצרצרה וחשב ש"הכל בסדר" עשוי לגלות כי סרטון ויראלי של נציג שירות לקוחות עושה דרכו בין רגע לעשרות ומאות אלפים. הם לא מהססים, הם לא עוצרים, הם מיד משתפים ומעבירים הלאה.

חברות רבות נעזרות ביחסי ציבור: זה כיף לשמוע ולקרוא על חברתך בכלי המדיה השונים, לעיתים זה מביא לקוחות ובוודאי שזה בונה תדמית. רוב העסקים גם מפרסמים בעיתונות כתובה, ברדיו , ואפילו מפיקים ברושורים המחולקים בתיבות דואר. אך מדוע לא להעלות את הפרסומת גם לאתר האינטרנט – זאת הבמה שממילא כבר שילמת עליה.
 מדוע לא לעדכן את ההודעות של הדובר לאתר של החברה? הרי האתר הוא כלי התקשורת היחידי בו יש לך שליטה מלאה על הפרסום.
 משרדי פרסום ויחסי ציבור רבים פשוט לא גילו את הקשר בין השניים. מסיבות לא ברורות הם מתעלמים ממדיום זה ופוסחים על האתר וכך נשאר האתר שבו הושקעו אלפי דולרים ישן ומעודכן …. לסוף שנות ה- 90 (של המאה הקודמת) וממילא לא מביא תועלות.
 מאידך, אתר מושקע, ודינאמי מזמין אליו את המתעניינים לשוב ולבקר, לשוב וללמוד ולשוב ולראות מה חדש, והעלות זניחה.
 משרדי יחסי ציבור ופרסום חייבים לזכור כי האתר הוא חלון הראווה שלך – הם מעולם לא המליצו ולא ימליצו לך לא לנקות אותו מדי פעם – דרוש שהם יטפלו גם באתר האינטרנט שלך. .

© אופיר שפיגל – הכותב הינו יועץ תקשורת.

גלילה לראש העמוד