רשתות חברתיות –
מזמן לא לחברים בלבד

שיחררנו את הגיגינו בפייסבוק, עקבנו אחרי סלב בינ"ל בטוויטר, דיברנו עם החברים בצ'אט, התכתבנו בקבוצת הוואטסאפ, ראינו איך קוף מבצע שיר של בריטני ספירס ביוטיוב, הבענו את דעתנו על המתיחות מול סוריה בבלוג שלנו, הגיע הזמן להתקדם באמת- שיווק ברשתות חברתיות, יש דבר כזה והוא אפילו עובד.

מה שהחל כרצון לאפשר לאנשים דרך לתקשר עם חבריהם באינטרנט ולהכיר חברים חדשים, ואולי על הדרך למכור שטח מודעת פרסום אחת או אלף, הפך במהרה לכלי השיווקי של העשור. פייסבוק וטוויטר הם השמות החמים בתחום, אך קיימות אינספור רשתות חברתיות באינטרנט, המאגדות חברים החולקים תחומי עניין, עיסוק או אפילו שכונת מגורים.

רשת חברתית הינה קבוצת אנשים שמתקיים ביניהם קשר על בסיס מכנים משותפים להם. רשתות חברתיות יכולות להתבסס על תחומי עניין כגון זיהוי פוליטי, תחביבים, ותחומי עיסוק. הרשתות החברתיות הדיגיטליות הולכות ותופסות תאוצה ככר לפעילות חברתית ענפה, בעיקר של צעירים, ולכן מהוות יעד שיווקי שחברות רבות מנסות לנצל לטובתן.

רשתות חברתיות מאפשרות לכל בעל עסק, פוליטיקאי, אישיות ציבורית או "האיש הפשוט ברחוב", לפנות באופן 'אישי' וישיר לכל חבריו הוירטואליים, לידע אותם בכל שינוי או סתם לאחל לכולם בוקר טוב. רשתות אלו מציעות שלל יתרונות לבעל עסק, כאשר העיקרית שבהן היא העלות האפסית של השימוש בה. רשת חברתית מציעה קהל יעד אינסופי במונחי שיווק. לדוגמא, רק ברשת הפייסבוק לבדה רשומים למעלה מ- 350 מיליון חברים. לצד רשתות חברתיות אלו, קיימות רשתות חברתיות עסקיות, כמו TheMarker Cafe.

רשת חברתית עסקית מאפשרת לבעל עסק לקדם את עסקיו בין בעלי עסקים אחרים ואנשי מקצוע. למעשה, רשת שכזו מתפקדת כוועידה עסקית המתכנסת בכול עת. כאן יכולים אנשי מקצוע להתייעץ ולהחליף מידע בינם לבין עמיתיהם למקצוע בעניינים עסקיים ללא מגבלות מרחק, ואף ליצור נטוורקינג וקשרים עסקיים ללא צורך בתיווך.

 

שיווק ברשתות חברתיות באינטרנט מנצל למעשה את יתרונות המדיום, כגון תפוצה רחבה, מיקוד קהל יעד ועוד לצורכי שיווק. יצירת קהילה בתחום מסוים או השתייכות לקהילה כזו, שהיא בדרך כלל בעלת עניין משותף, מציעה פרישה של "משווקים" בפוטנציה שיעבירו את המסרים שלכם למעגלים הולכים ומתרחבים של קהלי יעד. השיווק ברשתות אלו מאפשר גם לעסק הקטן ביותר להתחרות בחברות מבוססות וגדולות בכלים שווים, בעיקר בשל עלויות הנחשבות נמוכות יחסית לעומת כלי שיווק אחרים. אולם אליה וקוץ בה. החיבור לרשתות החברתיות פועל על עקרון של דינאמיות והזרמת מידע עדכני ומסקרן בכל עת. כדי להגיע אל קהלי יעד רחבים שיפיצו את המסרים שלכם גם הלאה, יש לוודא שאתם דואגים לעדכן את דף הפייסבוק או את הטוויטר שלכם כל הזמן ומעלים תכנים אטרקטיביים וחדשים שיגרמו לאנשים לרצות לעקוב אחריכם. יותר מכך

האופי האינטראקטיבי של הרשתות החברתיות יכול לייצר חרב פיפיות למי שאינו מתפעל נכון את העמוד וליצור סחף שלילי של אינטראקציות שיכולות להביא לפגיעה בעסקים.

משרדי הפרסום והיח"צ הרציניים מחזיקים מחלקות ניו מדיה שתפקידן לייצר תכנים מתאימים, להרחיב את קהל החברים שלכם ברשת ולנהל תקשורת חיובית ובונה עם קהל היעד שלכם.. כמו כל עבודת שיווק, גם זו הפועלת בזירה הווירטואלית מוטב שתעשה על ידי בעלי מקצוע על מנת למקסם את פוטנציאל המכירות שלכם.

גלילה לראש העמוד