האם כל משרדי היח"צ מותאמים ל- 2021?

"השלם גדול מסך חלקיו" לפני שנים אחדות שוחחתי עם מנהלת שיווק שהציגה בפני את הקושי לעבוד מול מספר נותני השירות איתם היא צריכה לעבוד וביניהם היא צריכה לסנכרן (זוכרים שהאינטרנט נפל התשתית אמרה שהספק אשם והספק אמר שהתשתית אשמה ואתם רק רציתם אינטרנט?) אז ברשימת הספקים היה משרד היח"צ שהיה אמור להסתנכרן מול משרד הפרסום לקראת הקמפיין, שהיה צריך להסתנכרן מול סוכנות הדיגיטל, שהייתה צריכה להסתנכרן מול המעצבים הגרפיים, שהיו אמורים לתאם את עבודתם עם בונה התערוכות ואם כבר תערוכות אז לא לשכוח את ה GIVEAWAY ולדאוג שמשרד היח"צ לא ישכח להזמין עיתונאים לתערוכה ולא נשכח את מקדם האתרים שחייב לדעת שהקמפיין עלה… ובקיצור מהבוקר עד הערב מנהלת השיווק הייתה אמורה לעשות סדר בין הספקים השונים וזה מלבד תפקידה לנהל את השיווק… ואם חלילה נפלה תקלה בתקשורת בין כ"כ הרבה גופים אז השקעה רבה הייתה לריק….

מאז המצב רק החמיר, לספקי השירותים נוספו מקצועות חדשים שכולם חלק ממערך השיווק הכולל: סוכנות המשפיענים שצריכה להסתנכרן מול כולם ביחד עם אנליסט המדיה שצריך לבחון שההשקעה שלכם מתנהלת באמת בצורה הטובה ביותר ולצידם גופים רבים נוספים שלצד זה שהם רוצים שיהיה לכם הכי טוב הם גם רוצים עוד דבר קטן וזה להתפרנס בכבוד ולכן כ"א יעשה את המאמץ להבחין ולהסביר עד כמה הוא חשוב וכמה בלתי אפשרי לעבוד בלעדיו ולמה חייבים, אבל ממש חייבים, להעביר אליו חלקים רבים יותר מתקציב השיווק המצומצם…

גופים רבים כבר גילו כי במקום לעסוק בסנכרון ובמלחמות בין הספקים לבין עצמם ראוי לרכז את הכל תחת קורת גג אחת, משרד שיוכל לתת את המענה המקצועי להכל ולתעדף כי מבחינו לא משנה אם אתם מעבירים תקציבים מהאוף ליין לאון ליין כי הוא את שכרו יקבל, הוא רק צריך לבחון עבורכם (הלקוחות) מה הוא המקום הנכון ביותר, ומה הוא הכלי היעיל ביותר וכיצד יהיה נכון לחלק את התקציב בצורה הטובה ביותר (וגם יידע להסביר את הרציונאל מאחורי ההחלטה).

לצד הלקוחות שלמדו את הצורך, יותר ויותר משרדי יחסי ציבור וסוכנויות ניו מדיה למדו לבחון כיצד הם נותנים שירות כולל ללקוח, כזה שמסתכל על מה טוב ללקוח, ומה הצרכים שלו, כאלו המחזיקים בארגז הכלים שורה של מיומנויות שיוכלו לתת מענה להכל (או לפחות לרוב הצרכים, הן כשכירים והן כפרילנסרים) ומעל הכל שידעו לתכלל ולבחור את הכלים הנכונים עבור הלקוח (באמת, ולא עבור העמלות).

העתיד יחייב משרדי יחסי ציבור או סוכנויות דיגיטאל שיידעו לתת מענה כולל, שידעו לתכלל שידעו שהגוף המלווה אותו הוא שותף לדרך אמיתי, כי רק כך ורק אם הלקוח מקבל מענה אמיתי וטוב לצרכיו הוא ישאר מרוצה וימשיך לספק תעסוקה (והכנסה) למשרד היח"צ והדיגיטל.

גלילה לראש העמוד