Like Icon.J01.2k

האם לרכוש לייקים?

ארגונים רבים מתגאים בעשרות ומאות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות בין אם מדובר בפייסבוק, אינסטגרם ורשתות נוספות. אך סוד גלוי הוא שכיום קל מאוד "לקנות עוקבים" וכך למעשה הארגון או האישיות יכולים להתגאות בעשרות או במאות אלפי העוקבים שיש להם (גם אם מאחורי המספרים   לא עומדים אנשים אמיתיים). זה יכול לעשות רושם טוב ולגרום לרבים לחשוב כי אותה דמות מעניינת רבים, אך האמת היא שלתופעה יש גם היבטים פחות חיוביים.

לקניית עוקבים יש השלכות שליליות. ראשית, אם השימוש האמיתי שלכם בפייסבוק הוא למכור מוצר או שירות הרי שרכישת עוקבים גורמת לקמפיין שלכם להיות הרבה פחות אפקטיבי כי אותם עוקבים לא אמיתיים אולי עושים רושם שאתם פופולריים אבל הם לא יקנו את השירות או המוצר שלכם. בנוסף לכך, הסכום אותו אתם מקצים לצורכי קידום בפני קהלי היעד מתבזבז בחלקו על פרופילים לא אמיתיים שהם בוודאי לא רלוונטיים.

שנית, יש כמובן גם את הסיכוי שמישהו יבדוק את הפרופיל של העוקבים אחריכם ויראה כי אתם מאוד פופולריים בתאילנד או בסין או בכל מקום אחר שאינו רלוונטי לשירות שאתם רוצים למכור והכמות תהפוך לבדיחה.

מהצד השני, לאישיות עם עוקבים רבים יש סיכוי גדול יותר שיצטרפו עוקבים נוספים כפי שמוכיח עיקרון השיווקי הנודע לפיו רובנו נעדיף להיכנס למסעדה מלאה על פני מסעדה ריקה וננהג כעדר כשנבחר להיכנס אל המקום הפופולרי יותר.

נכון אמנם, כי מי שמבין ברשתות החברתיות יוכל בקלות יחסית לזהות אם העוקבים אחריכם הם עוקבים אמיתיים או אם הם "פייק" שנרכשו רק לצורכי רושם. אבל לפעמים גובר הצורך של ארגון או אישיות לעשות רושם ולהראות שהוא יותר "גדול וחזק".

לשאלה האם לרכוש לייקים אין תשובת בית ספר ברורה וחד משמעית ואין נכון או לא נכון. כל ארגון או אדם צריך לבחון ולשקול את נושא רכישת הלייקים על פי עלות תועלת ולבחון מה נכון עבורו.

 

גלילה לראש העמוד