tik-tok-logo-6fh

טיק טוק – לא לכל אחד

הרשתות החברתיות הן כבר מזמן כאן כדי להשאר ושום ארגון היום לא יכול להתעלם מהן, בין אם קהלי היעד שלו הם B2B או B2C. הבעיה היא שכמות הרשתות הולכת וגדלה והמשאבים נשארים בדרך כלל מוגבלים. אז נכון שלצד הרשתות היציבות והמובילות כמו גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, לינקדין, טאבולה ואוטבריין, כבשה את הרשתות (ובעיקר את הקהל הצעיר בהן) גם רשת הטיקטוק וכמות המשתמשים בה רק הולכת וגדלה ואם "כולם כבר שם" אז גם אנחנו חייבים להיות שם…

אז זהו שלא- רשתות חברתיות כמו יחסי ציבור ופרסום הם כלי להעברת מסרים לקהלי היעד ולכן חשוב לבחון מי קהל היעד שלכם, היכן הוא נמצא וחשוב מכך היכן הוא לא נמצא.

קהלי יעד הם לא בהכרח רק לקוחות, קהלי יעד יכולים להיות עובדים (ובני משפחותיהם), לקוחות פוטנציאליים, מתחרים ואפילו ספקים, אבל אם הלקוחות שלכם או מי שמשפיע עליהם לא שם אז גם לכם אין סיבה טובה להיות שם (בעיקר כאשר המשאבים שלכם מוגבלים).

אפיון כזה יחסוך לכם משאבים ויאפשר לכם להתמקד ולמצות את התקציב במקומות הנכונים. כמובן שאם הקהלים שלכם שם אז שווה לבחון האם הם נמצאים בכל הרשתות הדיגיטליות שאתם מתחזקים כי תחזוקה של רשתות חברתיות בצורה נכונה וראויה דורשת משאבים.

יש דבר אחד יותר עצוב מלהיעדר מרשת חברתית וזה להיות שם אבל לא פעיל.

רשתות חברתיות דורשות תחזוקה קבועה, יום יומית, שבועית או בכל תדירות אחרת שתקבעו אבל להעלות קבוצה של סרטונים לטיקטוק, לגלות שזה לא נותן כלום ולהשאיר "מצבה דיגיטלית"  לדורות הבאים (והפניות אליה באתר האינטרנט של החברה) זה לא תורם ולא מוצלח ואפילו גורם נזק תדמיתי כי הנראות שלם במדיה יכולה לבנות ולהרוס את התדמית שלכם.

לכן חשוב מאוד להיות ברשתות (הנכונות), חשוב מאוד לתחזק אותן (כראוי), חשוב מאוד להשקיע בהן את הנדרש ובעיקר חשוב לבחון האם השימוש בהן הוא אפקטיבי, מקדם את האינטרסים של החברה ומסייע לה להעביר מסרים נדרשים לקהלי יעד.

שווה לשקול כל נכס דיגיטלי לגופו ולבחון את מידת האפקטיביות שלו, חשוב לזכור כי לכלים הללו יש דרך להופיע בפני סביבתכם הקרובה ולכן אם בן או בת הזוג שלכם ואפילו מי מהוריכם נותן לכם משוב חיובי על השימוש הנפלא שלכם ברשתות חברתיות זה לא אומר כלום. חשוב לראות מה המסרים שמועברים לקהלי היעד האמיתיים, האם הם תואמים את הקהל והאם הערוצים בהם בחרתם לפעול אכן מסייעים לכם להגיע אל קהלי היעד הרלוונטיים.

החיים הם לא חתונה קתולית, אם בחרתם בכלי דיגיטלי וגיליתם שהוא לא רלוונטי, אתם לא חייבים להמשיך ולתחזק אותו אבל דאגו למחוק את כל הקישורים אליו (בחתימת הדוא"ל באתר, בנייר המכתבים שלכם ובכל מקום אחר שבהם הוא מפורסם), זה אפשרי אבל כידוע סוף מעשה במחשבה תחילה ולכן שווה לבחון את ההחלטה על כלים דיגיטליים בתחילת הדרך לפני שמשקיעים בהם משאבים.

  

גלילה לראש העמוד