Retro Telephone.I02.2k

איך מגיבים ל"שיחה בהפתעה"?

פרקטיקה לא חדשה בתוכניות רדיו היא "שיחה בהפתעה". מגיש התוכנית מדלג מעל הדובר, ופונה ישירות לאישיות הפוליטית או למנהלי הפירמה ומתקיל אותם בשאלות ישירות ובד"כ לא נעימות בשידור חי ומבלי לתת להם אפשרות להיערך מראש.

זה בוודאי לא נעים ובוודאי מפתיע והנטייה של רובנו תהיה לטרוק את הטלפון אך בגלל שמדובר בשידור חי ברדיו יש לקחת בחשבון את אלפי או עשרות אלפי המאזינים ואת ההשלכות התדמיתיות במקרה שנטרוק את הטלפון.

איך כדאי להתייחס לשיחת טלפון בהפתעה?

ראשית מומלץ לחייך, אולי זה יישמע מפתיע אבל חיוך עובר דרך הרדיו, ולכן גם אם הנושא לא נעים, והוא בד"כ לא נעים, יש לחייך ולדבר בנימוס.

שנית, השתדלו לחשוב על התשובה לפני שאתם עונים ולא לתת למגיש לשלוט בשיח. נסו להציג בפניו עובדות על מנת להוכיח שהמגיש לא תמיד בקיא בהן, השתדלו שלא להיגרר לפרובוקציות, לא להתלהם, ונסו לשנות את נושא השיחה ולהוביל את הדיון למגרש שלכם.

אם מדובר בנושא שנמצא באותו זמן על סדר היום התקשורתי אז כנראה תהיה לכם תשובה טובה או לפחות כיוון. כמו כן ראוי לתת מענה לאחר שמציגים בפני המרואיין את העובדות דרך אחרת היא להציג בפני המאזינים את העובדות מנקודת מבטכם: "אתה, (שם המרואיין), בוודאי יודע שארגון מסודר עובר דרך דובר ואתה הרי מכיר את הדובר שלנו, (לנקוב בשמו), אתה כמובן מוזמן לפנות לדובר ואני משוכנע שהוא ישמח לתת מענה למה שצריך".

ניתן להסביר שעם כל הצער שבדבר כרגע לא ניתן לחשוף את כל הפרטים ויש צדדים נוספים שבוודאי יוצגו בעתיד ואז התמונה תתבהר. מומלץ לעשות זאת בנועם הליכות ומבלי להיגרר לפרובוקציות, לשיח רעיל או חס וחלילה לפגוע באופן אישי במראיין.

נקודת הפתיחה אולי לא טובה אבל לפעמים ניתן לצאת מהנושא בטוב, חשוב וכדאי להתכונן למצב כזה על מנת שתמיד תהיו מוכנים.

 

 

גלילה לראש העמוד