כיצד בוחרים משרד יחסי ציבור ?

הגעתם לשלב שבו אתם מבינים שיש לכם צורך במשרד יחסי ציבור, משרד כזה מעצם הווייתו, נועד לספק לעסק שלך שירות, לחשוף את השירותים והמוצרים בפני קהלי יעד פוטנציאליים ולבנות ולחזק את המותג שלך. אולם משרד יחסי ציבור טוב צריך להיות מסוגל לתת ערך מוסף, אז כיצד לבחור משרד יחסי ציבור ומה צריכות להיות השאלות שיש לשאול לפני שנותנים שרות בתחום זה ?

המאמר התפרסם באתר The Marker ב-03.06.2010|

1) מה תרצו? – ראשית עליכם למקד לעצמכם את המטרות שברצונכם להשיג בעזרת יחסי הציבור. מטרות אלה יכולות (וצריכות) להיגזר מתכנית השיווק הכוללת של העסק, אך גם לפתוח פתח לערוצי עבודה חדשים.

2) חברים מספרים על… – משרדי יחסי ציבור טובים נהנים ממוניטין שהועברו מפה לאוזן. ערכו סקר בין חברים שאתם סומכים עליהם ובדקו עם מי הם עובדים.

3) מי שם? האם במשרד עובדים אנשי תקשורת מנוסים או שמדובר באדם חסר נסיון המוכן לתת שרות במחירים זולים ובזמן זה לומד את העבודה על חשבונכם? זכרו – תדמית נבנית בשנים ונהרסת בדקות- איש יח"צ חובבן עלול לגרום לנזק רב ולעיתים בלתי הפיך.

4) הבטחנו זה לזו…- זה אולי יפתיע אותך, אך גם משרדי היח"צ פועלים בשוק תחרותי. במטרה להשיג לקוח חלקם נוהגים להבטיח מראש כיסוי תקשורתי ברמה כזו או אחרת. משרד יח"צ רציני יכול להציע רעיונות, להמליץ על ערוצים אפשריים ולעבוד קשה כדי להיכנס לשם, אך הוא לא יכול להתחייב מראש על פרסומים ומי שעושה זאת, כנראה, אינו משרד יחסי ציבור רציני.

5) קשר לא מחייב – משרדי יח"צ ועיתונאים פועלים בחפיפה ולעיתים נוצרים גם קשרים אישיים. יחד עם זאת, עבודה היא עבודה ועיתונאים עובדים בעיתון ממנו הם מתפרנסים ולא אצל איש יחסי הציבור שלך. המחויבות שלהם היא לקוראים ולעיתון ולא למי שמנפנף מולך בקשרים שלו.

6)מה עם המע"מ? – יצירתיות היא שיקול כבד משקל בבדיקת משרד יחסי הציבור. האם המשרד נותן לך ערך מוסף ? האם הוא מבין את צרכי העסק וקהלי המטרה שלו? האם הוא יכול להציע רעיונות שונים וערוצי תקשורת מגוונים ש"יביאו אותך לשם"?

7) מה השעה אצלך? – עד מתי איש היח"צ זמין? טבעם של משברים שהם מגיעים בזמנים בלתי צפויים, איש יח"צ שבשעה 18:00 מכבה את הטלפון ופותח אותו רק למחרת בבוקר אולי נהנה מהחיים אבל בהחלט עלול שלא לתת מענה למשבר התקשורתי שלך בשעת הצורך.

8) זכות הבחירה החופשית – האם המשרד עמו תעבוד מקפיד על מניעת ניגוד עניינים? משרד יחסי ציבור המייצג מספר לקוחות מאותו התחום ידרש לבחור ביניהם כשתגיע הזדמנות לחשיפה ויתרה מכך, משרד היח"צ מכיר את סודותיך- הוא לא יכול לייצג את המתחרים שלך.

9) כיכר אתרים – האם משרד היח"צ עובד גם במדיות חדשות? הצרכנים והלקוחות נמצאים ברשת וצריך להגיע אליהם בבלוגים ברשתות החברתיות ובאתרי התוכן. טיפ- אם אתר האינטרנט של המשרד לא מעודכן, הרי שהסנדלר לא הולך יחף, הוא פשוט לא יודע לנעול נעליים.

10) אז מה היה לנו? – האם המשרד מעביר דיווחים באופן שוטף? לכל משרד יש את השיטה שלו להעברת דיווחים ללקוח. בקש לראות מה נעשה וכיצד – כיצד מקבלים הלקוחות את הדיווחים ומה יש להם להגיד על המשרד, עובדיו ואיכות השירות.

11) המה, האיך ו…האיפה – אחת הבעיות העקריות בעבודה מול משרדי יח"צ היא הקושי במדידת ההצלחות. לעיתים כתבה ממוקדת באתר נישה רלוונטי יכולה להביא הרבה יותר עסקים מאשר סיקור בכלי תקשורת מוביל. האם היחצ"ן שלך מכיר את הערוצים המתאימים לך ויוזם פניה לערוצים וקהלים חדשים?

12) הכל אישי – אחד היתרונות בלהיות בעל עסק משלך, היא האפשרות לעבוד עם אנשים שנוח לך איתם. לכן, ראשית יש לבדוק האם אתה מתחבר ברמה האישית למשרד ולעובדיו – כבני אדם, האם אתה נהנה מהתקשורת בינכם, האם אתם חושבים באופן דומה.

ולסיכום – יחסי ציבור נכונים הם אחד מכלי השיווק החזקים ביותר כיום. מערך של כיסוי תקשורתי אמין ואיכותי יסייע לכם לבנות מותג חזק, מוביל וארוך טווח. אז מצאו לכם משרד יחסי ציבור שיענה על צרכי העסק וצאו לדרך. אנחנו מצדנו מאחלים הרבה הצלחה ורק כותרות חיוביות.

גלילה לראש העמוד