10 הדברות בעת משבר תקשורתי

אחד המדדים לצלוח משבר תקשורתי הוא ההתנהלות שלנו ברגעים הראשונים לפרץ המשבר.

אין ספק שתכנון מקדים והכנה מראש יסעו במצב כזה מאוד ובוודאי שיועץ מקצועי דילווה את התהליך יכול להכריע האם תצליחו לשרוד אותו או לא.

תמיד יש מה לעשות! רק צריך לדעת לפעול נכון.

על כן, ריכזנו עבורכם את 10 הדברות במשברים תקשורתיים או במילים אחרות עשה ואל תעשה בזמן משבר תקשורתי.

 

  1. לא תאחר בתגובה –  השתיקה שלך היא כר פורה לספקולציות ותחושת הסתרה. אל תשתוק אלא תן מענה ראשוני במהירות.
  2. לא תכחיש עובדות מתועדות –  האמת תמיד נחשפת והכחשה רק פוגעת באמינות. על כן שקיפות היא המפתח.
  3. לא תתקוף את המבקרים והתקשורת –  מלחמות מיותרות מסיטות את תשומת הלב מהפתרון. הישאר ממוקד בטיפול בנושא האמיתי.
  4. לא תספק הצהרות כלליות וחסרות תוכן –  מילים ריקות לא ירגיעו את הסערה.  מסור פרטים מדויקים ורלוונטיים.
  5. לא תשים את התדמית מעל הפתרון –  משבר נפתר בפעולות, לא במסרים – 70% פתרון, 30% תקשורת.
  6. לא תפרסם מידע שגוי או לא מדויק –  הציבור סלחני לטעויות, אך לא לשקרים מכוונים. בדוק כל פרט לפני הפרסום.
  7. לא תיצור חוסר עקביות בין דוברים וערוצים –  מסרים סותרים יוצרים בלבול ואי-אמון. הבטח אחידות בכל הפלטפורמות.
  8. לא תתעלם מהרשתות החברתיות –  שם המשבר מתנהל בזמן אמת, אי אפשר להיעדר. יש להגיב דווקא שם מהר ובתבונה.
  9. לא תנסה להשתיק או לצנזר מידע –  הניסיון להסתיר רק יגביר את תשומת הלב. נהל את השיח באופן יזום.
  10. לא תתעלם מהזדמנות ללמוד –  משבר ללא למידה יחזור בעוצמה כפולה. סכם תובנות ושפר תהליכים.
גלילה לראש העמוד