בעידן שבו טכנולוגיות הבינה המלאכותית משנות את כללי המשחק, תחום יחסי הציבור עומד בפני הזדמנות ואתגר כאחד.
כבר לא מדובר רק בניהול תדמית או בתגובה למשברים, אלא בכלי מרכזי להבטחת קיומו והצלחתו של כל מותג, ארגון או איש מקצוע בסביבה דיגיטלית תחרותית ומורכבת.
עד לפני הגעת ה AI ארגונים וחברות שלא הופיעו בעמוד הראשון בחיפוש בגוגל היו בבעיה והושקע זמן רב ואנרגיה רבה על מנת לנסות ולהתקדם כדי לבלוט ולהופיע במקומות הראשוניים, או לפחות בעמוד הראשון….
המהפכה הטכנולוגית המתבטאת בכניסת מנועי חיפוש מבוססי AI כגון ChatGPT וGoogle SGE, מחייבת חשיבה מחודשת על אסטרטגיית התקשורת. מערכות אלו אינן מתפקדות עוד כמאגרי מידע בלבד, אלא מחזירות תשובות שלמות ומדוייקות לעיתים, ולעיתים פחות, המבוססות על ניסיון ונתונים שהמערכת מגדירה כחשובים.
לכן, השאלה המרכזית היא: איך מותגים ואישים יכולים לייצר נוכחות אמינה ומתמשכת בתקשורת, שתואמת לאופן שבו המערכות הללו מחליטות, על מה להקפיד על מנת להיות חלק מהתוצאה .. או שלא להיות בכלל….
בגלל שמערכות AI מנותבות על ידי אזכורים תקשורתיים אמינים, עקביים הממוקמים בפלטפורמות משמעותיות, כך גם המוניטין של המותג או האדם נקבע לא רק על ידי התוכן שהם מייצרים, אלא גם על ידי ההופעות שלהם במדיה האיכותית.
המדיה הישנה, בה הודעה לעיתונות אחת הספיקה, הוחלפה בנוכחות מתמשכת וממוקדת בכתבות, בראיונות, בפוסטים ובעיקר באזכורים בתקשורת המהימנה. אלו מייצרים שכבת אמינות, שמזינה את האלגוריתמים וגם את הציבור בעצמו, ומעצימה את ההשפעה של המותג.
בעידן שבו המידע זמין בכל מקום, המורכבות היא בבחירת המקומות והפלטפורמות שבהן כדאי להופיע.
יחסי ציבור חכמים אינם עוד קמפיין נקודתי. מדובר בתהליך של "הנדסת מוניטין", שנבנה על נוכחות עקבית ואותנטית שנשענת על קיום בתקשורת הכתובה והמשודרת, בכלי תקשורת המוערכים על ידי העורכים והעיתונאים.
רק אזכורים שמזכים באמון – הם אלה שבונים את ה"חותמת" של אמינות שיוצרת אמינות לחברה / ארגון ומעצימה את התדמית שלו בעיני האלגוריתמים ודרכם אל המשתמשים ב כלי ה AI.
בנוסף, בעידן של דיסאינפורמציה, מותגים פיקטיביים ופרסום נרחב, Earned Media — הזכרת ההישגים, ההשתתפויות והאמינות שנבנתה באופן אורגני — משמשת כ"תעודת זהות" אותנטית והכרחית להצלחה.
עסקים שנכנסים לתמונה באמצעות אזכורים איכותיים ומערכתיים, שמקבלים את אמון העורכים והעיתונאים, מבטיחים שהמסר שלהם יפעל לא רק על פי האלגוריתם, אלא גם בזיקה ישירה לכלל הציבור.
לכן משרדיPR , דוברים ויועצי תקשורת נדרשים היום לא רק לנהל תקשורת אלא לבנות אסטרטגיות משולבות שיחברו בין עולמות ה-PR , ה-SEO והדיגיטל כי בעידן שבו הסיפור מוקרא ומתפרש באלגוריתמים, רק ניהול נכון יסייע להבטיח שהמסר שלכם יישמע, ייקרא ויקלט ע"י ה AI ודרכם לציבור הרחב…..
לסיכום, העתיד כבר כאן והמנותבים של השיח הם אלה שמבינים את החשיבות של כלי הPR החכם והאסטרטגי. כי בסופו של יום, יחסי ציבור בעידן הבינה המלאכותית הם לא רק תדמית — הם המציאות עצמה.
בניה ועיצוב אופיר שפיגל תקשורת וקשרי ממשל בע״מ