מיתוג מעסיק – כן כן העובדים שלי הם קהל היעד של הקמפיין שלי!

שוק העבודה והעולם ככלל מצוי בימי מהפכה. רבות כבר דובר ועוד יסופר על כך.

הקורנה היא הבלנדר של מהפכת המידע הדיגיטלית. ואנחנו כולנו דור מהפכה.

בשוק התעסוקה לא תמצאו ולו ארגון או עסק אחד שאיננו בחיפוש מתמיד אחר כוח אדם.

וכוח האדם מתנהג כמו שמתנהג שוק חופשי שבו הביקוש עולה על ההיצע. הוא מעלה מחירים, מעמיד תנאים ודרישות ומסגל התנהגות בררנית.

אז בשוק חופשי כמו בשוק חופשי ועל אחת בעידן הדיגיטלי. בואו נתפאר במה שיש לנו להציע!

על מנת להגדיל את הסיכויים שלנו למשוך לידים מתאימים (כי הליך גיוס הוא יקר וצורך משאבים מהארגון) אנחנו צרכים לחדד מסרים, לדייק את הגדרות הקהלים ולהבהיר אש במבערים.

ובקמפיין כמו בקמפיין איפה מתחילים ? בתועלות ובכאבים של העובדים.ות שאנחנו מחפשים. מה מחפש.ת העובד.ת הפוטנציאלי שלי? ואיך אשכנע אותו.ה שאצליח אני, ולא המתחרה שלי, לספק עבורו.ה את הסחורה?

התשובה, ידידיי.ותיי המעסיקות.ים, נמצאת בגוף השאלה. מיתוג מעסיק עוסק במועסק(ת)

ומטרתו להציג את העובד.ת הקיים ואת הצרכים שלו.ה שמוצאים מענה אצלי בארגון.

תפקידנו לבנות את ה'פרסונה' – מיהו.היא אותו.ה עובד.ת הארגון שלי שמוצא.ת בו פרנסה, עניין, שייכות ואופק התפתחותי? והכל באריזה שמדברת את ההגה של הענף אליו הארגון משתייך.

לא דומה קמפיין מיתוג מעסיק בענף ההיטק לקמפיין מיתוג מעסיק בענף התעשיה. מהסיבה הבסיסית שכל קמפיין צריך לדבר בשפה, בהגה ובאופן שיזמין את העובד.ת הפוטנציאלי.ת. כלומר, יגרום לו.ה להרגיש שהתפקיד מושג – זה בגובה העיניים. ובאותה הנשימה התפקיד יאתגר אותו.ה ויתרום להתפתחותו.ה.

אז אנחנו מתחילים מהנרטיב הארגוני. מהו הסיפור שיגרום למועסק.ת להתחבר ערכית לארגון. משם נבין מהם החוזקות הארגוניות שבונות את הנרטיב. אלו הן האפשרויות העומדות לתועלת המועסק.ת הפוטנציאלי.ת.
אותן נרצה להציג באמצעות שיקוף של המציאות בארגון באריזה עם סרט ורוד.

קמפיין מיתוג מעסיק חד הוא קמפיין שפותח אופקים גם למועסקים פוטנציאלים ממעגל שני. זאת אומרת לאוו דווקא אותו טייפקאסט שעליו אני מתחרה עם הקולגות שלי אלא עוד פרסונות שלולא הקמפיין לא היו שוקלים.ות להגיש מועמדות למשרה בארגוני.

הדינמיות של העולם מתבטאת גם בכישורים האנושיים ואנחנו רוצים להרחיב מעגלים ולהיפתח לליהוק יותר מאפשר. יתכן ששם נמצא לא מעט כוכבים וכוכבות.

גלילה לראש העמוד