לתקוף את השליח זו אף פעם לא הדרך

חברות מחזיקות עורכי דין בוחני כליות ולב, ויועצי תקשורת שחשים את הדופק הציבורי. החוכמה – לדעת לשלב בין השניים. בדיפלומט פספסו כאן ונכנסו למלחמה שרק פוגעת בה, ועוד בתקופת בחירות. לראיה – הנפילה בבורסה והביקורת הציבורית האדירה

במשבר תקשורתי, יגיד לכם כל מי שעבר פעם ליד החוג לתקשורת, יש מאבק בין עורכי הדין ובין יועצי התקשורת.
בעוד עורכי הדין בוחנים כל תג וכל אות, יועצי תקשורת בוחנים את המשמעות האמיתית של הזירה הציבורית וההשלכות של המשבר על קהלים שונים כמו צרכנים, עובדים, ספקים ועוד.
השלכות שניתן לראות בקופה, בתוצאות העיסקיות ובימים אלו אפילו בנכונות של עובדים לבוא ולעבוד באותו הארגון.
בעוד שלעורכי דין יש זמן והם רוצים תגובות ארוכות ומנומקות וחושבים על היום שבו הדברים יגיעו לבית משפט, הציבור והתקשורת ממהרים לדון להכריע ולתלות את הנאשם גם אם איננו אשם.
תפקידו של המנכ"ל/ית הוא לאזן בין השניים, שיקולי רווח והפסד – כמה מקום לתת לתגובה מהירה לטובת הצרכנים, העובדים והתדמית, לעומת החרב שמונפת בהמשך – בית המשפט, והכי טוב, אם זה בכלל אפשרי – איך משלבים נכון בין השניים ומוציאים את המיטב בשני המגרשים.
במקרה של דיפולמט נדמה שהבחירה היא ברורה, על פניו – מי שמוביל את הנושא לכאורה הם עורכי הדין שבחרו בדרך של "לתקוף את השליח" – גיא לרר והצינור. אבל מהרגע הראשון נראה שהטקטיקה מוטעית והאסטרטגיה פשוט לא קיימת.
לרר והתכנית שלו הם אינם מי שהעלה את המחירים על המוצרים, הם רק אלו שהעלו את הנושא לסדר היום.
האם עורכי הדין הבאמת חושבים שאיום בתביעה לסיפור עם חשיפה כל כך רחבה יעזור להם? האם נדמה להם שזה מה שיביא מישהו לרדת מהסיפור?
ההחלטה של עורכי הדין מהפירמות הגדולות והמכובדות בארץ לתקוף את השליח רק מזרימה חמצן לאש, מגדילה את התפוצה ואת השיח, ואיתו גם את הזעם כלפי משווקת המוצרים דיפלומט.
השפה המאיימת, לא רק שלא סייעה, אלא סביר להניח שהגדילה את הנזק התדמיתי; וכולנו ראינו רשתות שיווק לא מעטות מצהירות כי אין בכוונתן לקבל את רוע הגזירה ואין בכוונתן להעלות את המחירים.
מעבר לזה – לא בטוח שעורכי הדין המכובדים ומי שניהל את המאבק לקחו בחשבון את העובדה שאנו בתקופת בחירות ושההשלכות עשויות להיות תחילת בדיקה על הכוח של דיפלומט בשוק, ושאולי גם ימצא מי שיחשוש שכוחה של החברה גדול מידי.
עורכי דין מהסוג המדובר יודעים לעשות את מלאכתם נאמנה, אבל במקרה דנן אולי טוב היה אילו החברה היתה יותר לוקחת לתשומת ליבה את ההשלכות הציבוריות על מעשיה.
כל תקופה איננה תקופה טובה להעלאת מחירים אבל שום תקופה היא לא תקופה טובה לריב עם עיתונאים בוודאי כאלו שזוכים לאהדת הציבור. כל הסיפור המתגלגל הזה זועק משבר תקשורתי, ונדמה שבצד שלהם פשוט לא מבינים את זה.
ימים יגידו מי צדק אבל חשוב לזכור שטיפול משפטי הוא לא תמיד הנכון ביותר לארועים כאלו בטווח המיידי. כי בתקשורת כמו בחיים, לא תמיד צריך להיות צודק, לפעמים עדיף להיות חכם..

גלילה לראש העמוד