מידעון או ניוזלטר, הוא כלי שיווקי מצויין. ניתן וגם צריך לשמור על קשר עם לקוחות עבר, לקוחות פוטנציאליים ולא פחות חשוב- לקוחות נוכחיים, בדיוור ישיר בעלות זולה ובמיקוד גבוהה.
מצ"ב מספר טיפים למשלוח מידעון יעיל אפרטיבי והכי חשוב בהתאם לחוק:
1. אל תגזימו בתדירות שליחת המידעונים- לא יותר מידי ולא אחת למציק….
2. ספקו לקוראים מידע חדש ומעודכן שיגרום להם להמשיך לרצות לקבל מכם עדכונים ואף להפיץ אותם הלאה.
3. תנו לקוראים ערך מוסף- מידע ייחודי /הטבות לנמענים- בגופים מקצועיים אנו דואגים שיהיו גם הצעות עבודה…
4. צייתו לחוק- עמדו בדרישות חוקי הספאם (תיקון לחוק הבזק ).
5. כותרת מעניינת תפתה את הנמענים לפתוח את המידעון.
6. הקפידו על מאמרים קצרים. ניתן לשלב הפניות להרחבות, אבל במידעון עצמו אין מקום למאמרים ארוכים והקוראים אינם מעוניינים בעיתון…
7. רצוי לשלב קישורים במידעון על מנת לקבל מושג לגבי תחומי העניין של הקוראים- קישורים שיותר ייפתחו מן הסתם עוסקים בנושאים יותר מעניינים ורלוונטיים.
8. מומלץ לעשות ניסוי ולבדוק באיזה שעות ובאילו ימים המידעון היה קריא יותר, אילו מאמרים עניינו יותר קוראים ולהשתפר.
9. מומלץ לא לחסוך ולהשתמש במערכות הפצה מקצועיות המאפשרת הסרה (בהתאם לחוק ) ומונעות דליפה של רשימות התפוצה, תוך התגברות על חסמים שונים שנועדו להתמודד עם ספאם.
10. עיצוב- עיצוב יפה חשוב לא פחות מתוכן. מלבד תכנים קצרים, שלבו תמונות, סדרו את התוכן באופן חזותי ונעים לעין וצרו עניין גם באמצעות העיצוב.
בניה ועיצוב אופיר שפיגל תקשורת וקשרי ממשל בע״מ