מילון היח"צ המלא

א

אתיקה עיתונאית

כללי המוסר העיתונאי, במסגרת אחריות ציבורית של אנשי התקשורת. מחויבות לאמת ודיוק, הגינות, שמירה על חופש העיתונות וחופש הביטוי תוך נאמנות לכבוד האדם.

קרא עוד »

אמברגו עיתונאי

מנהג נפוץ בעיקר לפני מסיבות עיתונאים המכונסות על ידי דוברים או משרדי יח"צ, כאשר הכוונה לאסור פרסומו של מידע או מהלך על ידי כלי תקשורת

קרא עוד »

אגודת העיתונאים

אגודת העיתונאים הינה האיגוד המקצועי המאגד את עיתונאי ישראל. האגודה קיימת למעלה מ75 שנה, והיא אשר הכתיבה את הקוד האתי העיתונאי  לפיו מחויבים לפעול כל

קרא עוד »

אסטרטגיית יחסי ציבור

קביעת יעדים ומטרות והגדרת הדרכים למימושם. אסטרטגיית יחסי ציבור מתייחסת ליעדים ומטרות הלקוח בתחום התקשורת. מה שואף הלקוח להשיג באמצעות התקשורת, באילו אמצעי תקשורת יש

קרא עוד »

אינפור

מאגר מידע בנושאי תקשורת ומדיה שמופעל מטעם קבוצת "יפעת". (ראה ערך "יפעת) ומיועד למינויים. המאגר מבוסס על מערכת אינטרנטית המאפשרת איתור, ניתוח ועיבוד מידע תקשורתי

קרא עוד »

אינטרנט

רשת מחשבים גלובלית המקשרת בין מיליוני מחשבים בכל העולם באמצעות העברת מידע ונתונים. מסמכים המוחזקים ברשת וניתנים להצגה נקראים דפי אינטרנט, ומספר דפים השותפים לתחום

קרא עוד »

אימות מידע

לפני פרסומה של כול הודעה, לא משנה רמת חשיבותה, חובת העיתונאי או העורך שמעליו לוודא את אמיתות ההודעה. ישנן דרכים שונות לבחון אמיתות ידיעה, אחת

קרא עוד »

אייטם

שם נרדף לידיעה המתפרסמת בערוצי התקשורת השונים (טלוויזיה, רדיו, אינטרנט, עיתונות וכדומה). אייטם טוב יתפרסם במספר רב של אמצעי תקשורת, אייטם פחות טוב יישאר על

קרא עוד »

אוף דה רקורד/ און דה רקורד

המושגים אוף דה רקורד ואון דה רקורד (מעוברתים כמובן) באים להבדיל בין דברים הנאמרים לייחוס ולציטוט לבין אלו אשר אין לעשות בהם שימוש עיתונאי. אוף

קרא עוד »

אתר אינטרנט

אוסף דפי אינטרנט המקושרים ביניהם, ולרוב בעלי תחום משותף. דפי האינטרנט מוחזקים בשרת, אשר יכול 'לארח' מספר רב של אתרי אינטרנט. בדרך כלל לכל אתר

קרא עוד »

ב

ברנז'ה

האיגוד הלא רשמי של עולם התקשורת, חברים בו מובילי דעה, פרשנים, עיתונאים, פרסומאים, אנשי יחסי ציבור, דוברים ועוד. לחברי הברנז'ה שפה משותפת, הן בשל תחום עיסוקם

קרא עוד »

בריף לקוח

אוסף פרטי הלקוח הנחוצים לבניית תיק עבודה על ידי משרד היח"צ או הפרסום. את הבריף נהוג לבנות בשיתוף פעולה עם הלקוח והוא כולל את כל

קרא עוד »

בעלות צולבת

מושג בתחום התקשורת המסמל שליטה של אדם או של חברה על כמה אמצעי מדיה בו זמנית, ואף בעלות על חברות בתחומי פעילות המשיקים לתחומי פעילותה

קרא עוד »

בלוג

אתר אינטרנט שבו נכתבות רשומות ("פוסטים" ע"ע) העוסקות בחוויות, חדשות ומאמרים, אשר תכניהם גלויים לגולשי האינטרנט לשם קריאה ולתגובה. תיוג הרשומות בבלוג מאפשר סיווג קטגוריות,

קרא עוד »

בית סוקולוב

מקום מושבה של אגודת העיתונאים. בבית סוקולוב מתקיימות פעילויות עיתונאיות בשגרה ובעיקר בתקופות חריגות יותר, המצריכות סיקור תקשורתי נרחב כמו בעת מלחמה. בית סוקולוב משמש

קרא עוד »

ביקורת

סקירה, ניתוח והצבעה על ליקויים. קיימים סוגים רבים של ביקורות ביניהן ביקורת אומנות, ביקורת מסעדות וכדומה. אחד מתפקידי התקשורת הינו העברת ביקורת על נושאים אשר

קרא עוד »

בידול אסטרטגי

כחלק מפעולות המיתוג של אדם, חברה או מוצר נעשה ניסיון לתת לאובייקט מאפיינים יחודיים השונים מאובייקטים אחרים הקיימים בשוק ומתחרים מולו על אותו קהל יעד.

קרא עוד »

ג

גזרי עיתונות

הפרסומים אשר משרד יחסי הציבור מאתר ואוסף עבור לקוחותיו. חלק מגזרי העיתונות נאספים על ידי חברות אשר זהו תחום עיסוקן (ראה ערך יפעת), וחלקם נאספים

קרא עוד »

גוגל

מנוע חיפוש המאפשר מציאת תוכן באתרי אינטרנט. אזכורים רבים של גוף מסויים באתרי אינטרנט שונים, מעלים את אותו הגוף כתוצאה של מילות חיפוש שונות, דבר

קרא עוד »

ד

דעות

בתרגום מילולי הכוונה להשקפות, תפיסות, מחשבות וכדומה. בתחום התקשורת הכוונה לסגנון כתיבה עיתונאי באמצעותו מביע הכותב את דעותיו, השקפותיו, עמדותיו וכו'. בעידן התקשורת הדיגיטלית ניתן

קרא עוד »

דיסאינפורמציה

הפצה מכוונת של מידע שקרי ומטעה על ידי צד אחד במטרה להציג למתחרים תמונה מעוותת של המציאות. דיסאינפורמציה תעשה בדרך כלל בערוצים בהם מצפה המתחרה

קרא עוד »

דיוור ישיר

כלי שיווקי, הפונה בפניה אישית וישירה לקהל יעד ממוקד. הפניה יכולה להעשות הן בדואר אלקטרוני והן במשלוח דואר רגיל. בעבר, ניתן היה לדוור דואר אלקטרוני

קרא עוד »

דובר

אדם או גוף המופקד על ייצוג של ארגון או איש ציבור בפני התקשורת. הדובר מעביר את המסר של הגוף, מייעץ בהיבטי מדיניות תקשורתית ובהשלכות של

קרא עוד »

דד ליין

דד- ליין – תאריך יעד – הינו תאריך אחרון להגשת כתבה או אייטם לקראת פרסומם או העלתם לרשת.

קרא עוד »

ה

התקשרות

יצירת קשר באמצעות כול אמצעי תקשורת שהוא, כגון טלפון, דואר אלקטרוני וכדומה. התקשרות מיוחסת גם לתקשורת אישית בה יוצר אדם אחד קשר עם אדם שני.

קרא עוד »

התכתבות

יצירת קשר בכתב, באמצעות דואר אלקטרוני או דואר רגיל. כיום, רוב ההתכתבויות מתבצעות דרך המייל, בשל היתרונות הברורים של דרך זו כמו מהירות, עלות נמוכה

קרא עוד »

הרשות השנייה לרדיו וטלוויזיה

הרשות היא הגוף הרגולטורי האחראי מטעם המדינה לפיקוח על השידורים המסחריים בישראל. תפקידה נע בין הענקת זיכיונות לקיום שידורים מסחריים, קיום השידורים באמצעות בעלי זיכיון

קרא עוד »

הצלבת מידע

שיטת עבודה הנהוגה בקרב אנשי תקשורת, הכוונה לבדיקה ואימות של מידע המתקבל ממקור אחד בעזרת מקורות אחרים. ככול שהמידע רגיש יותר נדרשת הצלבת מידע מעמיקה

קרא עוד »

הפצה

הרבה מעבודת היח"צנים מורכבת מהפצת מידע, הקשור ללקוחותיהם או מוצריהם, לגורמים רלוונטיים. ההפצה היא לרוב של הודעות לעיתונות בנושאים שונים כמו מוצר חדש, פעילות עסקית,

קרא עוד »

הדלפה

העברת מידע לכלי התקשורת תחת מעטה סודיות או חוסר רשמיות. מונח נפוץ בשפה המקצועית של עולם התקשורת, המשמש לאפיון הודעה המתפרסמת באופן לא רשמי וללא

קרא עוד »

האריה השואג

כחלק ממטרות האיגוד הישראלי ליחסי ציבור ודוברות מתקיימת מדי שנה התחרות למצוינות ביחסי ציבור, העונה לשם האריה השואג. התחרות שמה לה למטרה לקדם את מקצוע

קרא עוד »

ו

ז

ח

חמשת הממ"ים

מרכיבי המידע של הידיעה החדשותית המהווים בסיס לכל הודעה לעיתונות – מה, מי, מתי, מדוע, מקום ומספרים בקצרה את הסיפור כולו.

קרא עוד »

חופש העיתונות

אחד מעקרונות היסוד בכול מדינה דמוקרטית. חופש העיתונות משמעו אי תלות התקשורת בשלטון ומוסדותיו. אין הכוונה להציב את התקשורת מעל לחוק, אלא להגביל בחוק את

קרא עוד »

חדשות רכות/חדשות קשות

יצירת קשר באמצעות כול אמצעי תקשורת שהוא, כגון טלפון, דואר אלקטרוני וכדומה. התקשרות מיוחסת גם לתקשורת אישית בה יוצר אדם אחד קשר עם אדם שני.

קרא עוד »

ט

טלוויזיה

בניגוד לשימוש הרווח במילה, טלוויזיה היא למעשה הטכנולוגיה המשמשת לשימוש וקליטה של תמונות וצלילים. הטכנולוגיה מתבססת על שידור אותות רדיו באמצעות משדר טלוויזיה, ועל מסך

קרא עוד »

טור דעה

בעבר התייחס המונח לעיתונות הכתובה בלבד, אך עם השנים זלג הביטוי וכיום מתייחס לכול הבעת עמדות ודעות על ידי אדם באמצעי תקשורת שונים, בכללם גם

קרא עוד »

טוקבק

הגרסה האינטרנטית ל"מכתבים למערכת". הכוונה לתגובות של אנשים, המכונים בהתאמה "טוקבקיסטים", לכתבות, מאמרים וחומרים המתפרסמים באתרי אינטרנט. להבדיל מתגובות הנשלחות לעיתונים, לא עובר זמן רב

קרא עוד »

טוויטר

רשת חברתית מקוונת, המאפשרת כתיבה של הודעות ("טוויטים") באורך של 140 תווים. מטרתה העיקרית הנה עדכון חברים בנושאים מעניינים ובמצב בעל החשבון. הנדרש: פתיחת חשבון

קרא עוד »

י

ירחון

עיתון היוצא לאור אחת לחודש. מרבית הירחונים הקיימים כיום בשוק עוסקים בתחומי עיסוק מקצועיים שונים. לצידם, ניתן למצוא ירחוני מועצות מקומיות וישובים קטנים אשר אין

קרא עוד »

יפעת

קבוצת יפעת עוסקת באספקת מידע מנותח ומעובד, איתור, ניתוח ועיבוד מידע תקשורתי ועסקי, ומשרתת לקוחות עסקיים, מוסדיים ופרטיים. קבוצת יפעת חברה ב – FIBEP, האיגוד

קרא עוד »

ייעוץ שיווקי

תהליך ייעוצי אשר מטרתו שיפור וייעול הפעילות העסקית של החברה כגון העלאת המכירות, הגברת המודעות לפעילות העסק ועוד.

קרא עוד »

יחצן

העוסק ביחסי ציבור. לרוב העוסק בתחום זה הינו אדם בעל יכולת לייצר עבור העיתונאים מידע רלוונטי ממאגר לקוחותיו. יחצן מוצלח מתחזק קשרים רבים עם אנשי

קרא עוד »

יחסי ציבור/ יח"צ/ יחצנות

יחסי ציבור, ובראשי תיבות יח"צ, מכאן השם יחצנות. תחום פעילות בתקשורת המונים, אשר מטרתו להשפיע על הציבור או לפחות על חלקו וכך לבנות או לשמור

קרא עוד »

יועץ תקשורת

נהוג לחשוב כי יועץ תקשורת הינו שם נרדף לאיש יחסי ציבור, דבר אשר לעיתים הוא גם נכון. אך ברוב המקרים תפקיד יועץ תקשורת הוא ללוות

קרא עוד »

יוזמה

פעולה או צעד ראשוני בכול תחום שהוא. התהליך הפעיל הראשון, גם אם רק בכוח המוח. למעשה, ניתן לראות ביוזמה כשינוי מכוון, חדשני וממוקד.

קרא עוד »

ידיעה בלעדית

ידיעה המתפרסמת באמצעי תקשורת אחד בלבד. לרוב, מדובר בידיעה המתקבלת אצל הכתב עם הבטחה לבלעדיות בתמורה לפרסום ראוי של הסיפור.

קרא עוד »

כ

כתב

העוסק באופן מקצועי בעבודת העיתונות, הן הכתובה והן המשודרת. שם נרדף לעיתונאי.

קרא עוד »

כפולת עמודים

פרסום כתבה אחת אשר אורכה נפרס על שני עמודים סמוכים בעיתון או בכתב עת. לרוב, אייטם לא יזכה בכפולת עמודים, אלא אם כן מדובר בנושא

קרא עוד »

כיסוי תקשורתי

כמות החשיפה התקשורתית לה זוכה ארגון או אישיות, ללא חשיבות האם החשיפה הינה חלק מפעילות יחצ"נית, או שמא יזומה על ידי התקשורת עצמה.

קרא עוד »

ל

לובינג

העברת מידע על-ידי נציג של קבוצת אינטרס או עסק, אל מקבלי ההחלטות בממשל, במטרה להשפיע על החלטותיהם. מטרת הלובינג, קידום האינטרסים של הקבוצה בכנסת ובממשלה,

קרא עוד »

לוביסט

העוסק בלובינג. לרוב נשכר על ידי הקבוצה הרוצה בקידום מטרותיה בכנסת, אך ניתן למצוא גם לוביסטים הפועלים בהתנדבות בעבור מטרה הומאנית או מטעמים אידיאולוגיים. "חוק

קרא עוד »

לא לציטוט

חומר הנמסר לידיעת הכתב/ עיתונאי אולם בהסכמה כי שם המקור לא ייחשף – עיין ערך און / אוף דה רקורד

קרא עוד »

מ

מערכת

ה'משרד' של עובדי התקשורת. לכל אמצעי תקשורת משרד ראשי הנקרא מערכת. במערכת יושבים לרוב העורכים, עובדי המערכת, מעצבים גרפיים ועובדי מזכירות. רוב הכתבים אינם נמצאים

קרא עוד »

מסרים

מה בעצם החברה רוצה להגיד לקהל היעד שלה. החלטה זו הינה חלק ניכר מתהליך בניית אסטרטגיה תקשורתית. קביעת מסרי החברה נעשית בהתאם לפעילותה ומוצריה, אך

קרא עוד »

מסיבת עיתונאים

התכנסות של עיתונאים המסקרים תחום עניין מסוים, במטרה לקבל הסבר או דיווח מפי מוסמך בנושא. המסיבה יכולה להיות מכונסת מטעם איש יחסי ציבור, מטעם יועץ

קרא עוד »

מיתוג אישי

שיווק של אישיות מסוימת, להבדיל ממוצר, אשר עיקר מטרתה לבדל ולבנות זהות ייחודית עבור אותה אישיות. כך לדוגמא מיתוג אישי של רופא מסוים מטרתה למתג

קרא עוד »

מיתוג

פעולה לקביעת מערכת סימני הזיהוי החיצוניים של מוצר, המבדילים אותו מן המוצרים המתחרים, כמו קישור צבעים מסוימים למוצר. תהליך המיתוג לרוב אורך זמן, אך הוכח

קרא עוד »

מיצוב

דימוי של גוף, מוצר או אדם, אשר נצרב בתודעתם של בני אדם. הגדרת מעמד תדמיתי שיווקי של האובייקט, בפני הציבור. מיצוב נוצר באמצעות אסוציאציה בין

קרא עוד »

מידעון

עיתון חדשות המופק באופן עצמאי על ידי חברה או ארגון (או משרד יחסי הציבור שלהם). המידעון מופץ לעובדי החברה עצמה, ולקהלי יעד מוגדרים שלה, לרוב

קרא עוד »

מותג

מונח הלקוח מעולם השיווק. מותג הוא מוצר או אוסף מוצרים, חברה, שירות וכדומה המובדלים משאר המתחרים בשוק באותו הנושא. המותג הוא מכלול הבטחות ייחודיות, המעניקות

קרא עוד »

מועצת העיתונות

גוף שמטרתו פיקוח על כללי האתיקה של העיתונות והתקשורת בכלל במדינת ישראל ושמירה על חופש העיתונות. המועצה מורכבת מנציגי העיתונות והציבור ומעורכים ומו"לים של העיתונים

קרא עוד »

מוסף שבועי

תוספת לעיתוני סוף השבוע (כגון: שבעה ימים, The Marker Week, סופשבוע ועוד). מוספי סוף השבוע מכילים יותר כתבות צבע ותוכן מעמיקות מאשר בעיתונות היומית, וניתן

קרא עוד »

מוסף פרסומי

תוספת לעיתון המכילה תוכן שיווקי ופרסומי. חזותו ועריכתו מזכירה כתב עת. התוכן במוסף הפרסומי מפורסם תמורת תשלום, ולכן התכנים הקיימים בו מהווים לרוב דברים מטעם,

קרא עוד »

נ

ניהול משברים

כלי המאפשר לארגון למזער ואף למנוע נזקים בעת משבר, לדוגמא בעת שעיתונאי פונה ומבקש תגובה לכתבתו העומדת להתפרסם בקרוב ועלולה לחשוף מחדל, התמודדות עם תלונה

קרא עוד »

נותני שירות

ההגדרה של נותני שירות הינה רחבה ונוגעת כמעט לכל תחום עיסוק. למשרד יחסי ציבור מספר נותני שירות קבועים מולם הוא עובד. נותני שירות עיקריים מולם

קרא עוד »

ס

סקר

כלי מחקרי המודד תכונה במדגם והכללת הממצאים על האוכלוסייה כולה באמצעות כלים סטטיסטיים. בתחום התקשורת נוטים לבצע סקרים במטרה להגדיר קהל יעד, לבחון אפקטיביות של

קרא עוד »

סקופ

ידיעה חדשותית מפתיעה, ייחודית או מרעישה, שנחשפה בבלעדיות ע"י גוף עיתונאי והינה בעלת ערך חדשותי גבוה. השימוש במונח כתגלית, נושא חדשני, גלש מתחום התקשורת גם

קרא עוד »

ספין תקשורתי

מידע תקשורתי יזום המופץ לתקשורת על ידי אישים, גופים ציבוריים ותאגידים המסוקרים על ידי כלי התקשורת בהקשרים בהם אינם מעוניינים בחשיפה, או בדרך שלילית. מטרת

קרא עוד »

סוכנות ידיעות

ארגון המספק תוכן חדשותי לאמצעי התקשורת. קיימות סוכנויות בעלות אופי מסחרי, ויש הפועלות מטעם ממשלות לצורכי הסברה. הסוכנות מעסיקה אנשי מקצוע הפזורים בכל העולם, ומפיקים

קרא עוד »

ע

ערוצי מדיה

הכוונה לשלל אמצעי תקשורת הקיימים במגוון מדיות שונות כגון טלוויזיה, רדיו, אינטרנט וכדומה.

קרא עוד »

עיתונים

כתב עת הרואה אור, על פי רוב בתדירות קבועה ובדפוס. ההתפתחות הטכנולוגית הובילה את מדיום העיתונות הכתוב להסתגל לשינויים בהרגלי הצריכה ולכן ניתן היום למצוא

קרא עוד »

עיתונות צהובה

השם בדבק בעיתונות העוסקת בעיקר ברכילות, שערוריות, סקנדלים וכדומה. סגנון הכתיבה והעריכה בעיתונים מסוג זה פונים לרגשות ויצרי הקוראים. עיתון המציג עיתונות צהובה מכונה "צהובון".

קרא עוד »

עורך ראשי

מערכת העיתון או הטלוויזיה מורכבת ממספר רב של כתבים ועובדי הפקה. בדרך כלל, נהוג לחלק את המערכת על פי נושאי עיסוק כמו דסק חדשות חוץ,

קרא עוד »

עיתונות מקצועית

הכוונה לעיתונים העוסקים בתחום מוגדר, ופונים לקהל יעד המתעניין בתחום הסיקור. עיתונים אלו פונים הן לאנשים שמחפשים להרחיב את הידע המקצועי שלהם, וגם לאלו המחפשים

קרא עוד »

פ

פרילנסר

מונח הלקוח מהשפה האנגלית ומשמעו עובד עצמאי המספק שירותים מקצועיים בתחום עיסוקו, מבלי להיות מועסק באופן קבוע על ידי גוף כזה או אחר. פרילנס היא

קרא עוד »

פרו בונו

מתן שירות כגון- סיוע משפטי, ייעוץ תקשורתי או כלכלי למען הציבור ללא תשלום או תמורה כלשהי. בין הצדדים קיימת התחייבות הדדית, למעט מתן התמורה על

קרא עוד »

פפראצי

כינוי לצלמי מפורסמים, ביניהם שחקנים, זמרים ואף אישים בכירים כגון פוליטיקאים. השם לקוח מסרטו של פליני "לה דולצ'ה ויטה", שבמרכזו צלם העיתונות סניור פפראצו.

קרא עוד »

פייסבוק

רשת חברתית אשר החלה את דרכה כרשת חברתית אמריקאית, אך עד מהרה הפכה לרשת חובקת עולם ופופולארית במיוחד. האתר הינו חינם לכל המשתמשים, וכיום רשומים

קרא עוד »

פובליציסטיקה

ז'אנר עיתונאי הכולל בעיקר מאמרים וטורי דעות. כותבים פובליציסטיים אינם מתיימרים לאובייקטיביות, ולרוב כותבים על נושאים הקרובים לליבם, או על נושאים לגביהם גיבשו דעה אישית.

קרא עוד »

צ

ק

קשרי עיתונות

קשר רצוף עם עיתונאים המבוסס על היכרות ושיתוף פעולה מקצועי, שיצרו לאורך השנים מערכת של אמון והערכה. המטרה היא נוכחות קבועה בכלי התקשורת השונים וחשיפה

קרא עוד »

קשר

הרבה מעבודת יחסי הציבור נשענת על קשרים אישיים בין עובדי משרד היח"צ לבין אנשי התקשורת. לא מדובר דווקא על שיתוף פעולה הנשען על קשרי חברות

קרא עוד »

קישורים

קטע מסומן בדף אינטרנט, אשר לחיצה עליו באמצעות העכבר תוביל ליעד אחר באותו דף האינטרנט, או לדף אינטרנט אחר. קיימים סוגים שונים של קישורים כגון:

קרא עוד »

קידום מכירות

כלל הדרכים, האמצעים וההחלטות המגדירים את הדרך לקדם מוצר לשוק. הייחוד של קידום המכירות משאר פעילויות המקדמות מוצרים היא שבדרך זו מדובר על אמצעי קידום

קרא עוד »

קידום אתרים

מעבר למטרה הברורה: להופיע ראשון במנועי חיפוש כגון גוגל, קידום אתרים הינו תהליך מורכב, ולרוב מורכב משלושה תהליכים. התהליך הראשון הינו הגדרת קהל היעד- מיהם

קרא עוד »

קומוניקט

הודעה לתקשורת- ידיעה מטעם גוף רשמי המועברת לכתבים ונמסרת לידיעת הציבור באמצעות כלי התקשורת.

קרא עוד »

קהל יעד

על מנת להפוך כול פעילות עסקית, כלכלית וכמובן תקשורתית, לפעילות מוצלחת חשוב לפני הכול להגדיר אל מי מכוונת הפעילות, מי הוא הקהל אליו מיועדת הפעילות.

קרא עוד »

ש

שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט למעשה מנצל את יתרונות המדיום, כגון תפוצה רחבה, מיקוד קהל יעד ועוד לצורכי שיווק. השיווק באינטרנט מאפשר גם לעסק הקטן ביותר להתחרות בחברות

קרא עוד »

שידור

העברת אות (שידור) ממקור (משדר) ליעדו. שידור מתבצע באמצעות קו תקשורת (כמו תשתית כבלים) המשדר מנקודה אחת לנקודה אחרת, באמצעות אנטנות (כמו אנטנה סלולארית) או

קרא עוד »

ת

שיווק באינטרנט

שיווק באינטרנט למעשה מנצל את יתרונות המדיום, כגון תפוצה רחבה, מיקוד קהל יעד ועוד לצורכי שיווק. השיווק באינטרנט מאפשר גם לעסק הקטן ביותר להתחרות בחברות

קרא עוד »

שידור

העברת אות (שידור) ממקור (משדר) ליעדו. שידור מתבצע באמצעות קו תקשורת (כמו תשתית כבלים) המשדר מנקודה אחת לנקודה אחרת, באמצעות אנטנות (כמו אנטנה סלולארית) או

קרא עוד »