בעלות צולבת

מושג בתחום התקשורת המסמל שליטה של אדם או של חברה על כמה אמצעי מדיה בו זמנית, ואף בעלות על חברות בתחומי פעילות המשיקים לתחומי פעילותה של התקשורת. לדוגמא בעלות של חברה אחת על עיתון, ערוץ טלוויזיה, חברת פרסום וחברת סלולר. תומכי הבעלות הצולבת טוענים כי ביכולתה לעודד תכנים איכותיים במגוון רחב של אמצעי תקשורת. המתנגדים טוענים לצנזורה ופיקוח על תכנים באמצעי התקשורת אשר עלולים להיגרם בשל ניגוד אינטרסים של הבעלים. כך לדוגמא בעל חברת תקשורת אשר בבעלותו גם אחוזים בחברת תעופה ימנע פרסום תחקיר שלילי בערוצו על אותה חברה.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן