תפריט

04-9535030

תפריט

בעלות צולבת

מושג בתחום התקשורת המסמל שליטה של אדם או של חברה על כמה אמצעי מדיה בו זמנית, ואף בעלות על חברות בתחומי פעילות המשיקים לתחומי פעילותה של התקשורת. לדוגמא בעלות של חברה אחת על עיתון, ערוץ טלוויזיה, חברת פרסום וחברת סלולר. תומכי הבעלות הצולבת טוענים כי ביכולתה לעודד תכנים איכותיים במגוון רחב של אמצעי תקשורת. המתנגדים טוענים לצנזורה ופיקוח על תכנים באמצעי התקשורת אשר עלולים להיגרם בשל ניגוד אינטרסים של הבעלים. כך לדוגמא בעל חברת תקשורת אשר בבעלותו גם אחוזים בחברת תעופה ימנע פרסום תחקיר שלילי בערוצו על אותה חברה.

התקשרו עכשיו
גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן