מחלקת חברות קיבוציות

מחלקת חברות קיבוציות של אופיר שפיגל תקשורת.

קהל היעד של חברה בבעלות קיבוצית מורכב הרבה יותר מחברות אחרות, מבנה הבעלות מביא לכך שקהלים שונים הם בעלי ענין ואינטרס ועל מנהלי החברה לפנות אליהם בדרכים שונות.

שיווק אפקטיבי מנוגד לערכי הצניעות המזוהים עם הקבוצים. לפירמה מצליחה יש הכרח לעשות שימוש ביחסי ציבור על מנת להגיע לקהלים שונים: לקוחות פוטנציאלים להגברת מכירות,  בעלי המניות, חברי הקבוץ ומשקיעים.

ניהול יחסי ציבור בתעשייה הקיבוצית נועד להשיג שתי מטרות עקריות:

  • תקשורת פנים ארגונית– טיפוח קשרים עם העובדים, בעלי המניות והנהלות הישוב.
  • תקשורת המונים - על מנת לעשות את הצעד הבא להגדלת החשיפה, המכירות וקידום המותג במיצוב גבוה.

אם ננסה לפרוט את הציבור אליו צריכה לפנות חברה בבעלות קיבוצית חלקית או מלאה, נמצא את הקהלים הבאים:

א. חברי הקבוץ – הבעלים של העסק.

לחברות קיבוציות יש בעלים רבים. כל חבר קיבוץ הוא בעל מניה והוא חש, במידה רבה של צדק, כי יש לו הזכות להיות מעורב בנעשה בחברה. מנכ"לים מצוינים רבים, למרות הצלחות, מוצאים עצמם מחוץ למפעל בשל רחשים ובחישות. שקט בשבילי הקבוץ הוא בדרך כלל זמני והפיצוץ שמגיע, בשל מעורבות היתר של יחידים, עלול לפגוע ביציבות החברה, בתהליכים ארוכי טווח ול"הפיל" את ההנהלה (למרות עבודה טובה). בסופו של דבר נגרם נזק לפירמה, למותג ולשם הטוב של הקיבוץ, של המפעל ושל המנהלים.

חברת אופיר שפיגל יחסי צבור מתמחה בדיוק בסוגיה זו, המוזנחת לעיתים קרובות. ניהול נכון של יחסי הצבור של החברה בתוך הקבוצים יכול לחסוך סערות, קשיים ובעיות ארוכות טווח בניהול המפעל. מניעת המשבר לפני שהוא מתרחש אפשרית באמצעות זרימת מידע נשלטת ויעילה בין הפירמה לחברים הבעלים.

ב.  קהל היעד של המוצר או השרות

כמו כל חברה אחרת, גם חברות קיבוציות צריכות למקסם רווחים ולעשות שימוש בכלים השיווקיים הנכונים על מנת לצמוח ולהגדיל את המכירות. יחסי ציבור בתקשורת ההמונים ושימוש בכלי המדיה המתאימים יכולים להביא את החברה לשלב הבא ברמת הרווחיות והחשיפה הציבורית.
באופיר שפיגל תקשורת יושבים אנשי המקצוע שיוכלו לבצע את התקשורת השיווקית ויחסי הציבור בצורה הטובה ביותר.

יחסי ציבור טובים הם כאלו שמאופיינים ייחודית לאוכלוסיית היעד ולמבנה הארגוני של החברה.

אודות המחלקה:

המחלקה מנוהלת על ידי חברי קיבוץ המנוסים בעבודה עם חברות קיבוציות הן כיועצי תקשורת והן כבעלים.

המחלקה מתמחה במפעלים בינוניים וגדולים הנוגעים לעסקים הקיבוציים:

  • מפעלי תעשיה בבעלות קיבוצית.
  • תאגידי אחזקות משקיים.
  • מפעלים אזוריים.
  • פירמות, שירותים ופיננסים קיבוציות.
  • חברות היי טק קיבוציות- גם ביחסי ציבור לקהלי יעד בחול.
  • ניהול משברים בחברות ובאגודות.

 


הכלים שלנו