ניהול משברים

משבר תקשורתי הוא הזדמנות. איש המקצוע הנכון יהפוך את הקושי ליתרון ויזניק את החברה או הארגון שלכם קדימה.

משברים תמיד מפתיעים, לצורך ניהול משבר תקשורתי נדרשת מיומנות רבה ומחשבה.

המשפט הציבורי מתנהל מעל במות התקשורת ואם הארגון לא יעסוק בניהולו, הוא עלול להשאב אל תוך סחרור בסופו ימצא עצמו זכאי, אך נטול לקוחות. טעות נפוצה היא לפנות לאפיקים המשפטיים בלבד בשעת משבר כזה, אך חובה להפריד בין ניהול המשבר באפיק המשפטי ובין ניהולו באפיק התקשורתי.  שני המשברים מתנהלים, אמנם, בזירות נפרדות, אך הם מתקיימים במציאות במקביל, לכן על מנת לנהל את המשבר באופן המיטבי נדרש שיתוף פעולה בין יועצי התקשורת ליועצים המשפטיים. לפעמים ארגון ייצא זכאי במשפט אבל עד המשפט הדעה עליו בקרב הציבור תפגעעד כדי כך  שהוא לעולם כבר לא יחזור להיות אותו ארגון אמין ומצליח כפי שהיה לפני הפרשה, במידה שהצליח לשרוד אותה. לעיתים, עורכי הדין יוכיחו כי העסק לא עבר על החוק, אולם הציבור לא יקבל עובדה זו כמספקת בעקבות או בהשפעת המשפט שהתנהל בזירה התקשורתית.

ניהול נכון של משבר תקשורתי עשוי להציל את הארגון, להקטין את הנזק ולהוציאו מהמשבר בצורה החלקה ביותר.

בניהול משבר יש צורך בטיפול בקהלי יעד שונים:

  • הציבור הרחב
  • בעלי המניות
  • עובדי הארגון
  • מתחרים
  • הלקוחות
  • הספקים
  • מקבלי החלטות

אפיקי הפעולה בניהול משבר תקשורתי הם רבים ומגוונים ונעים מאמצעי המדיה הישנה ועד הרשתות החברתיות. הפעולות עשויות להתרחש במסדרונות השלטון, בתקשורת ההמונים וגם בין כתלי בית המשפט.

כל פעולה לא נכונה עלולה לגרום לנזקים קשים לארגון . המחיר של הזנחת המשבר התקשורתי יכול לעלות בעתיד הארגון או החברה כולה.

משרדנו ניהל מספר משברים שהטובים ביותר שבהם לא פורסמו מעולם.


הכלים שלנו