עולים על הגל הירוק

המודעות הסביבתית-אקולוגית הפכה כבר מזמן להיות חלק משגרת יומנו ובמקרים רבים מהווה סוג של ערך מוסף עבור חברות וארגונים המבקשים "לרכב על הגל" ולהציג את תרומתם לשמירה על איכות הסביבה והתגייסותם לטובת אג'נדה ירוקה. תרומה זו יכולה להתבטא בדרכים שונות החל מחסכון באנרגיה או מעבר לאנרגיות חלופיות, דרך שימור הסביבה והתגייסות אנשי החברה למפעלים סביבתיים ועד למעורבות קהילתית ופעילות התנדבותית מאורגנת או אישית.

חברות וארגונים נמצאים בנקודת מוצא שברירית ביותר. המרחק בין נציג שירות לקוחות העושה טעות בשיחת טלפון אחת (מתוך עשרות שהוא עושה ביום) ובין חרם צרכנים, הוא זעום וכמעט בלתי מורגש.

ועד למעורבות קהילתית ופעילות התנדבותית מאורגנת או אישית.
גם בתקשורת הנושא הוא ה"טרנד" החם ביותר כיום וידיעות בעלות אופי "ירוק" מתקבלות בברכה בכל כלי התקשורת. עסקים רבים, המציגים מערך שירותים ירוקים או סדר יום של מודעות אקולוגית, זוכים לחשיפה תקשורתית רחבה ומגיעים בקלות רבה יחסית לקהלי יעד פוטנציאליים.
יחסי ציבור הם אמצעי אמין ויעיל ביותר להעברת מסרים לקהלי היעד שלכם וליצירת מיצוב מקצועי גבוה. למילה הכתובה והמשודרת יש כוח רב מאוד, ואין תחליף פרסומי לכתבה או לראיון בתקשורת, הנתפסים כמקור אובייקטיבי למידע.
מוכרות ונראות דורשת פעילות ממוקדת לאורך זמן. פעילות יחסי ציבור מסייעת לחברה להשיג את מטרותיה העסקיות, השיווקיות והאסטרטגיות, ומאפשרות לחברה לבנות את התדמית הרצויה, להציג את יתרונותיה ולהתבלט מעל למתחרים.

מי שמיהר והספיד את יועצי התקשורת התגלה כמי שהקדים את זמנו. יועצי תדמית ותקשורת נמצאים היום בקו האש והם חייבם להיות במעקב 24/7 ולשמור על המותג -"שמירה אישית לוחצת".

מי שיצא לסופשבוע רגוע לאחר שבדק את עמוד הפייסבוק שלו ביום חמישי אחר הצהריים, עשוי למצוא עצמו בבוקר יום ראשון מלקט את שברי המותג לאחר שחבטו בו במהלך 48 שעות חבטות עזות העשויות לסכן את המותג ולפעמים את מפעל החיים כולו. מי שיצא לחופשה קצרצרה וחשב ש"הכל בסדר" עשוי לגלות כי סרטון ויראלי של נציג שירות לקוחות עושה דרכו בין רגע לעשרות ומאות אלפים. הם לא מהססים, הם לא עוצרים, הם מיד משתפים ומעבירים הלאה.

החשיפה התקשורתית נועדה להשיג מספר מטרות:

יצירת מודעות לשירותים/ מוצרים בפני לקוחות חדשים.
יצירת מודעות לשירותים/ מוצרים חדשים בפני לקוחות קיימים.
מיצוב החברה או העסק כמובילים בתחומם
סיוע ב"חינוך השוק".
יצירת גאוות יחידה בקרב העובדים בארגון.
באופן טבעי, תחום יחסי הציבור הינו תחום חדשני המתעדכן כל הזמן בתפיסות המשתנות ובאג'נדות ציבוריות קיימות ועתידיות. אנשי היח"צ צריכים להיות עם היד על הדופק ולמצוא אצל לקוחותיהם את הזווית המתאימה לסדר היום הציבורי, בכדי לתעל נכון את מידת ורמת החשיפה לה זוכה הלקוח.
בעולם דינאמי, תחרותי ומשתנה כל הזמן, ישנה חשיבות עליונה להיות עדכני, להיות מוכר ולהיות מיוחד. בניית מערך יחסי ציבור נכון, תוך הבנה מרבית בסוגי המדיה השונים החל מהעיתונות הכתובה דרך אמצעי התקשורת האלקטרוניים וכלה במידיות והנגישות של האינטרנט, היא עניין למקצוענים.

כללי המשחק השתנו, לא בהכרח לטובה, ולכן כל חברה צריכה לעקוב אחר המתרחש בניו- מדיה, בעיקר בנושאים והתפתחויות הנוגעים לה ישירות, ובעת הצורך להשתמש בגורם מקצועי שיידע לנהל את המשבר בשיתוף פעולה עם מחלקת יחסי הציבור.

גלילה לראש העמוד