אתר האינטרנט שלך ויחסי ציבור


אם היית בעל חנות פירות וירקות – האם היית משאיר את חלון הראווה של חנותך קבוע ובלתי משתנה? האם היית משאיר פירות וירקות שאינם פירות העונה או פרי ישן? אם היית בעל חנות בגדים האם היית מעלה על דעתך להשאיר את קולקציית הקיץ תלויה גם בחורף ולהיפך? 
אם על שתי שאלות האלה ענית (כמו רובנו) בשלילה, אז מדוע אתר האינטרנט שלך (כמו של רובינו) לא משתנה?
בעלי עסקים רבים חושבים כי השקעה חד פעמית באינטרנט היא בניית אתר ואח"כ הלקוחות כבר יגיעו לבד.
 הם אינם מעדכנים את האתר, אינם נותנים בו תועלות ממשיות לציבור והציבור אינו נוהר בהמוניו. האכזבה על ההשקעה של אלפי דולרים באתר גדולה.


אתר האינטרנט הוא חלון הראוה של החברה. לרוב, נחשפים אליו הרבה יותר לקוחת פוטנציאליים מאשר לקוחות שמגיעים למשרד. אם כך מדוע במשרד משקים את העציצים מטפחים ומנקים, ואילו תחזוק אתר האינטרנט נמצא בעדיפות אחרונה? האם זה פלא שלקוחות אינם מגיעים?
אתר האינטרנט ממש כמו כל פרסום אחר חייב להיות מעודכן, דינאמי ונותן תועלות ללקוח. חלפו הימים בהם ברכת המנכ"ל ומבצע (משנת 1990 ...) מספקים.
 אתר כיום צריך להיות ממש כמו חלון הראווה: אטרקטיבי, מושך ,דינאמי וצבעוני, כזה שיגרום ללקוחות לחזור פעם ועוד פעם, לראות מה חדש, האם יש מבצע שמעניין אותו ולראות שהוא מתאים לעונה ולמצב.

חברות רבות נעזרות ביחסי ציבור: זה כיף לשמוע ולקרוא על חברתך בכלי המדיה השונים, לעיתים זה מביא לקוחות ובוודאי שזה בונה תדמית. רוב העסקים גם מפרסמים בעיתונות כתובה, ברדיו , ואפילו מפיקים ברושורים המחולקים בתיבות דואר. אך מדוע לא להעלות את הפרסומת גם לאתר האינטרנט – זאת הבמה שממילא כבר שילמת עליה.
 מדוע לא לעדכן את ההודעות של הדובר לאתר של החברה? הרי האתר הוא כלי התקשורת היחידי בו יש לך שליטה מלאה על הפרסום.
 משרדי פרסום ויחסי ציבור רבים פשוט לא גילו את הקשר בין השניים. מסיבות לא ברורות הם מתעלמים ממדיום זה ופוסחים על האתר וכך נשאר האתר שבו הושקעו אלפי דולרים ישן ומעודכן .... לסוף שנות ה- 90 (של המאה הקודמת) וממילא לא מביא תועלות.
 מאידך, אתר מושקע, ודינאמי מזמין אליו את המתעניינים לשוב ולבקר, לשוב וללמוד ולשוב ולראות מה חדש, והעלות זניחה.
 משרדי יחסי ציבור ופרסום חייבים לזכור כי האתר הוא חלון הראווה שלך – הם מעולם לא המליצו ולא ימליצו לך לא לנקות אותו מדי פעם – דרוש שהם יטפלו גם באתר האינטרנט שלך. .

© אופיר שפיגל – הכותב הינו יועץ תקשורת.