מיתון ויחסי ציבור


אין לכם כסף מיותר להוציא על יחסי ציבור? אתם צריכים... יחסי ציבור טובים

ההנחה הרווחת בקרב בעלי עסקים רבים היא שיחסי ציבור הם פריווילגיה המיועדת אך ורק ל"שחקנים הגדולים" שיכולים להרשות לעצמם את ההשקעה. דווקא כעת, בתקופה של מיתון הולך וגובר, שבה השוק הופך לתחרותי יותר ויותר וחברות רבות עושות מאמצים גדולים לשרוד את המשבר הכלכלי המחייב עסקים קיצוץ בהוצאות והתנהלות כספית שמרנית, מסתמנים יחסי ציבור כהשקעה משתלמת ביותר לעסק וזאת ללא קשר לגדלו.

המשבר הכלכלי העולמי מחייב היערכות מתאימה לא רק בתחום הקטנת ההוצאות וחסכון אלא גם בהתנהלות השיווקית של העסק. יש לבצע חשיבה מחודשת וחלוקת משאבים מותאמת להתמודדות עם תקופה מתמשכת של האטה ואפילו קפאון במשק. במצב זה חברה מחויבת לנצל את כל הדרכים העומדות בפניה בכדי לשרוד ואולי אף לנצל את המצב, כדי לגבור על מתחריה.

בשוק תחרותי יש חשיבות רבה לנראות ולבולטות על-פני המתחרים. מערך יחסי ציבור מושכל יכול להגביר את המודעות לעסק ולהגדיל את מספר הלקוחות. במקביל, יכולים יחסי ציבור לסייע בחיזוק הבטחון והאמונה בחברה ובמוצריה: חברה הנהנית מחשיפה תקשורתית במדיות שונות משדרת עוצמה ויכולת להתמודד גם במצבים קשים ונתפסת כעדיפה על חברות לא מוכרות.

לעסקים קטנים ובינוניים ישנם מספר יתרונות בתחום פעולות יחסי הציבור:

  • חדשנות ויכולת תגובה מהירה לשינויים
  • קיום קשר ישיר ורציף עם לקוחות החברה
  • גמישות יצירתית בקידום מוצרים ושירותים

עולם התקשורת כיום הוא רחב ומגוון ביותר, ומאפשר גם לחברות בינוניות וקטנות להפעיל מערך יחסי ציבור יעיל, בעלות נמוכה בהרבה מזו הנדרשת עבור קמפיין פרסומי. הכרות רחבה עם המדיות ואופן השימוש בהן יכולה לקדם את העסק גם בתקופת המשבר, או לפחות לסייע לו להחזיק את הראש מעל למים עד יעבור זעם.

וטיפ קטן לדרך:

  • וודאו שהחומרים השיווקיים שלכם, כגון נייר המכתבים, כרטיסי הביקור, חתימת המייל ואפילו אתר האינטרנט תואמים, בכדי ליצור רושם של חברה מקצועית, אמינה וחזקה.