ארגונים לשינוי חברתי והבחירות


המודעות הסביבתית-אקולוגית הפכה כבר מזמן להיות חלק משגרת יומנו ובמקרים רבים מהווה סוג של ערך מוסף עבור חברות וארגונים המבקשים "לרכב על הגל" ולהציג את תרומתם לשמירה על איכות הסביבה והתגייסותם לטובת אג'נדה ירוקה. תרומה זו יכולה להתבטא בדרכים שונות החל מחסכון באנרגיה או מעבר לאנרגיות חלופיות, דרך שימור הסביבה והתגייסות אנשי החברה למפעלים סביבתיים ועד למעורבות קהילתית ופעילות התנדבותית מאורגנת או אישית.
גם בתקשורת הנושא הוא ה"טרנד" החם ביותר כיום וידיעות בעלות אופי "ירוק" מתקבלות בברכה בכל כלי התקשורת. עסקים רבים, המציגים מערך שירותים ירוקים או סדר יום של מודעות אקולוגית, זוכים לחשיפה תקשורתית רחבה ומגיעים בקלות רבה יחסית לקהלי יעד פוטנציאליים.
יחסי ציבור הם אמצעי אמין ויעיל ביותר להעברת מסרים לקהלי היעד שלכם וליצירת מיצוב מקצועי גבוה. למילה הכתובה והמשודרת יש כוח רב מאוד, ואין תחליף פרסומי לכתבה או לראיון בתקשורת, הנתפסים כמקור אובייקטיבי למידע.
מוכרות ונראות דורשת פעילות ממוקדת לאורך זמן. פעילות יחסי ציבור מסייעת לחברה להשיג את מטרותיה העסקיות, השיווקיות והאסטרטגיות, ומאפשרות לחברה לבנות את התדמית הרצויה, להציג את יתרונותיה ולהתבלט מעל למתחרים.

ההמלצות שלנו:

  1. גמישות.
    ארגון המחליט להפעיל מערכת לובי בתקופת בחירות חייב להתאים את עצמו לשינויים תכופים ולהיערך באופן שיוכל לקבל החלטות ולפעול באופן גמיש ומשתנה. מומלץ לבחור צוות מצומצם שיהיה בעל סמכות לקבלת החלטות בזמן אמת.
  2. הגדרת מטרות, יעדים ודרך פעילות.
    אין טעם להתחיל לפעול מבלי שהוגדרו המטרות והפעילויות. ללא הגדרות, הפעילות תהיה לא ממוקדת ולא תביא לתוצאות. חשוב מאוד שהמטרות יהיו ריאליות ובנות השגה על מנת להימנע מאכזבה שיכולה לרפות את ידי פעילי הארגון. בחרו תחום שסביר לקדם בתקופת בחירות. הסיכוי לקדם תחומים המצויים על סדר היום הציבורי, כגון, אבטלה או אמהות חד הוריות, גדול הרבה יותר מהסיכוי לקדם תחומים שהם בשולי סדר היום הציבורי. אפשרות אחרת היא לבחור בתחום שנוי במחלוקת וסביבו ליצור דיון ציבורי תוך העלאת אלטרנטיבה (למשל שכר המינימום או זכויות עובדים).
  3. מסגור המסר.
    נסחו מסר קצר, קליט וברור, שניתן יהיה לחזור עליו בכל אירוע.

ההמלצות שלנו:

  1. גמישות.
    ארגון המחליט להפעיל מערכת לובי בתקופת בחירות חייב להתאים את עצמו לשינויים תכופים ולהיערך באופן שיוכל לקבל החלטות ולפעול באופן גמיש ומשתנה. מומלץ לבחור צוות מצומצם שיהיה בעל סמכות לקבלת החלטות בזמן אמת.
  2. הגדרת מטרות, יעדים ודרך פעילות.
    אין טעם להתחיל לפעול מבלי שהוגדרו המטרות והפעילויות. ללא הגדרות, הפעילות תהיה לא ממוקדת ולא תביא לתוצאות. חשוב מאוד שהמטרות יהיו ריאליות ובנות השגה על מנת להימנע מאכזבה שיכולה לרפות את ידי פעילי הארגון. בחרו תחום שסביר לקדם בתקופת בחירות. הסיכוי לקדם תחומים המצויים על סדר היום הציבורי, כגון, אבטלה או אמהות חד הוריות, גדול הרבה יותר מהסיכוי לקדם תחומים שהם בשולי סדר היום הציבורי. אפשרות אחרת היא לבחור בתחום שנוי במחלוקת וסביבו ליצור דיון ציבורי תוך העלאת אלטרנטיבה (למשל שכר המינימום או זכויות עובדים).
  3. מסגור המסר.
    נסחו מסר קצר, קליט וברור, שניתן יהיה לחזור עליו בכל אירוע.
  4. הגדרת תחומי אחריות ולוחות זמנים.
    לאחר שנבחרה הדרך והותווה המסלול, מומלץ לחלק את העבודה בין הפעילים, להגדיר תחומי אחריות ולבנות לוחות זמנים לפעילות.
  5. סדרי עדיפויות.
    הארגון חייב להגדיר סדרי עדיפויות- האם כדאי להתרכז בניסיונות להכניס את הנושא למצע, לערוך אירוע פומבי, או להשתתף באירועי הבחירות של המפלגות עצמן? את ההחלטה כדאי לקבל על-פי היתרונות היחסיים של הארגון והמשאבים העומדים לרשותו. כמעט בלתי אפשרי לקדם את כל האפיקים במקביל.

 

הבחירות יתקיימו ב 17 במרץ, בעוד פחות משלושה חדשים. ארגונים המעוניינים לקדם את האינטרסים שלהם צריכים להתחיל לעבוד כבר עכשיו בגיבוש תוכניות עבודה, בהגדרת המטרות ובבניית מסרים.

ארגונים חסרי ניסיון בזירת הלובינג הפוליטי, מומלץ שישכרו ליווי של אנשי מקצוע שיוכלו להוביל אותם לדרך בטוחה יותר של פעילות לטובת קידום מטרות הארגון ונאמנות לאג'נדה הייחודית.